Roshan
Poziom30
HP5500
Regeneracja zdrowia20
Pancerz15
Odpornosć na magie55%
Obrażenia65
Zasięg ataku150
Szybkość ruchu270
Zasięg śledzenia100

RoshanRoshan ikona

Roshan to najpotężniejszy neutralny creep w Docie2. Jest jedynym creepem którego respawn zaczyna się w momencie rozpoczęcia gry, pokonanie go w pojedynke przez pierwsze 15 minut jest praktycznie niemożliwe (z wyjątkiem kilku bohaterów). Nawet w póżniejszych fazach gry z uwagi na to, że rośnie w siłe z biegiem czasu potrzeba właściwego momentu oraz mobilizacji całej drużyny do zabicia Roshana, w przeciwieństwie do innych creepow nie można go stackować, a jego respawn trwa od 8 do 11 minut i nie może zostać powstrzymany w żaden sposób. Zabicie Roshana może odwrócić przebieg rozgrywki. Roshan

Umiejętności

Roshan podobnie jak i niektóre creepy posiada umiejętności.

Ikona roshan bash

Bash

Roshan ma szansę na ogłuszający atak.


15

Umiejętnosć: Pasywna
Działa na: Wrogów
Obrażenia: Fizyczne
Szansa: 15%
Dodatkowe obrażenia: 50
Czas trwania ogłuszenia: 1.65

Ikona roshan slam

Slam

Roshan uderza w ziemię, zadając obrażenia oraz spowalniając wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu.
10

Umiejętnosć: Brak celu
Działa na: Wrogów
Obrażenia: 50, Magiczne
Czas trwania na bohaterze: 2
Czas trwania na creepie: 4
Spowolnienie szybkości ataku i ruchu 50%

Ikona roshan spell block

Spell block

Roshan blokuje jedną ukierunkowaną na niego umiejętność co 15 sekund.
15


Umiejętnosć: Pasywna

Strength of the Immortal


Umiejętnosć: Pasywna
Czas cyklu: 4 minuty
Bonus pancerza na cykl: 1.1
Maksymalna premia zdrowia na cykl: 460
Bonus obrażeń na cykl: 10
Bonus do szybkości ataku: 100

miejsce spawnu Roshana

Występowanie

Roshan znajduje się w dolinie otoczonej skałami w kształcie litery "U", której wejście skierowane jest na południowy wschód. Jego jaskinia natomiast leży blisko środka mapy, niedaleko runy, w północno zachodzniej części rzeki, która obiega ją dookoła. Roshan zawsze pozostaje przy końcu dołu. Aby go zaatakować bohaterowie muszą znajdować się wewnątrz owego dołu (orientacyjną granicą jest linia dwóch pochodni), Roshan natomiast może zaatakować każdego kto tylko znajdzie się w zasięgu jego ataku nawet poza swoją jaskinią. Bohaterowie znajdujący się poza jaskinią Roshana nie widzą go, również jednostki znajdujące się wewnątrz jaskini nie są widoczne. Do uzyskania wizji wewnątrz wewnątrz dołu można posłużyć się wardami umieszczonymi w obszarze widoczności, jednostkami przyzwanymi jak np. jastrząb z umiejętności Bewmastera, lub też umiejętności bohaterów takich jak Psionic trap Templar assassina czy Spin Web Brodmothera.


Śmierć Roshana

Śmierć Roshana jest ogłaszana wszystkim 10 graczą poprzez komunikat głosowy, wraz z tym na ekranie pojawia się informacja ogłaszająca kto zabił Roshana. Gracze z drużyny która go zabiła otrzymują po 200 złota, natomiast gracz który zadał ostateczne trafienie uzyskuje 350-600 złota, ponadto po każdej śmierci Roshana wypada z niego Aegis of the Immortal, przedmiot który po śmierci i 5 sekundowym opuźnieniu przywraca bohatera do życia, Aegis może zostać zebrany przez każdego gracza, nawet przeciwnika bez względu na to kto go zabił. Jeżeli Aegis nie zostanie zużyty do 5 minut po zebraniu, znika regenerując w pełni zdrowię i mane bohatera który go niósł. Po trzeciej śmierci Roshana oprócz Aegisa wypada z niego również Chees, przedmiot który po użyciu natychmiastowo przywraca 2500 zdrowia i 1500 many. Może on zostać sprzedany tylko przez gracza który go podniósł za 500 złota. Po śmierci Roshan wraca w czasie od 8 do 11 minut, a jego respawn nie może być powstrzymany w żaden sposób.